Kerkrentmeesters Kerkrentmeesters

De verzorging van de stoffelijke aangelegenheden van niet-diaconale aard zijn in de Gereformeerde kerk Nieuw-Lekkerland toevertrouwd aan het College van Kerkrentmeesters. De meerderheid van het aantal leden dient als ambtsdrager bevestigd te zijn. Het College legt verantwoording af aan de Kerkenraad. Tot de taken van het College van Kerkrentmeesters behoren ondermeer:

  1. het bijhouden van de ledenregistratie, bijdrageadministratie en de doop- en huwelijksregisters.
  2. het beheer van het kerkelijk bureau
  3. geldwerving in de wijkgemeenten, o.a. de jaarlijkse vrijwillige bijdrage (Aktie Kerkbalans).
  4. het opstellen van onderhoudsplannen voor kerkgebouw, zalen en pastorie.
  5. het fungeren als werkgever van predikant, koster en beheerders op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is van de Gereformeerde kerk Nieuw-Lekkerland.
  6. het administreren van inkomsten en uitgaven, bezittingen en schulden, het jaarlijks opmaken van de geconsolideerde jaarrekening, de begroting en de meerjarenprognose.
  7. het beheren van verzekeringspolissen.
  8. het beheer van het kerkelijk archief in overleg met een door de Kerkenraad aangestelde archivaris.
Contact
E-mail: kerkrentmeester@ontmoetingskerknl.nl
 
terug